Monday, January 12, 2009

~12 January 2009~

erm hari nie aku tak drive kete.., my hubby hanta n amik..!
sebab banyak urusan personal yg nak kami uruskan..! so petang
aku balik lambat la sebab tgu my hubby datang jemput..!
around pukul 6.15 baru dia sampai..!
Balik tu kita org tak terus balik rumah.., kita org g tgok umah baru dulu..,
g try test kunci yg dapat tgh hari td.. nak buat inspection rumah tu tak s
empat tghari td sebab memasing terpaksa rushing nak balik opis semula..
so kita org decide wat apointment ari sabtu je nanti dgn developer. erm
so far ade gak sikit yg tak puas hati n perlu di report pd developer..!
Dalam perjalanan balik ke rumah.., aku bebual dgn my hubby.., aku cakap dgn dia..,
kan best abg kalau balik nie umi cakap adik dah pandai jalan..?!
dia senyum je n perbualan kami termati di situ sahaja..!
dalam pukul 7.00 kita org sampai rumah..! budak comel tu dah setia
tgu kat depan pagar..! alahai comelnya anak mama..! baru nak bukak gate..,
dgn kuasa Allah umi bagi tau amsyar dah boleh jalan..!
Ya Allah tuhan je yang tahu perasaan aku time tu..,
baru sekejap rasanya aku cakap dgn abg hal tu..!
sekali benar-benar jadi kenyataan. Syukur ya Tuhan..!
My Hubby pun happy sangat dengar.., aku tak sabar nak tgok dgn mata kepala aku sendiri..!
sah dengan terkedek2 dia tunjuk kan skill dia berjalan..!
tapi sungguh menakjubkan.., dia jalan terus sahaja dari
depan ke dapur tak jatuh..! Amsyar..., amsyar.., so amazing..! kate umi..,
biasenya budak kalau baru jalan dia mesti jalan2 jatuh..! tak kisah la adik..,
yang penting adik dah jalan..!
Aku khabarkan berita gembira ini pada ayah n kak noly.., dorang pun turut syukur..!
iyelah risau gak aku dah setahun 3 bulan still tak berjalan-jalan..
apapun aku bersyukur yang amat padamu ya Tuhan..,
kerna kau khabarkan dua berita gembira pada kami
sekeluarga pada tanggal 12 January ini. Pertama,
kami dapat kunci rumah kami sendiri dan
kedua anak ku mampu berjalan sendiri tanpadi bantu..!
syukur Alhamdulillah..!

3 comments:

Ilyana said...

dah masuk bln feb ni. apsl aku tgk entry sama je. hehe.. update la oii

zura said...

ehehehhe.., aku tak se aktif korang menulis blog la..! aku rajin bace je..,nak tulis tu lambat sikit..!bz wooo..! tak pe nanti aku akan tulis lagi ok..!

madam kheyr hameed said...

mama amsyar..
jangan memalas..amsyar pun gigih berjalan..ko ni apsal malas nak update blog??

update2..gua buhsan ni
nak tau pasal amsyar yg suka tengok lori gas tu
ko amik la gambar dia tengah tekun tgk lori tuuu